Získejte nejlevnější povinné ručení
Porovnat povinné ručení
Porovnáváme nabídky těchto společností

I přes zdražení bylo povinné ručení v roce 2013 ztrátové

Pojišťovny uvádí, že i přes zdražení v loňském roce o 7 procent bylo pro ně povinné ručení ztrátové. V letošním roce došlo k dalšímu zdražení o 7 až 10 procent, jehož důvodem byla nejen ztrátovost, ale také legislativní změny. Pojišťovny však tvrdí, že zdražení jim ztráty nevynahradí.

K postupnému zdražování povinného ručení se pojišťovny rozhodly v loňském roce. Povinné ručení nebylo pro pojišťovny vůbec rentabilní a nízké ceny nebyly dále únosné. Podle výkonného ředitele České asociace pojišťoven je hlavním důvodem výrazný pokles cen povinného ručení v letech 2008 až 2012, kdy se ceny zákonného pojištění propadly dokonce až o 30 procent. Navýšení cen povinného ručení v loňském roce je podle něho tak pouze slabou náplastí.

Pojišťovny zvýšily pojistné zejména rizikovým řidičům

Zvýšení rentability pojišťovny očekávají až od zdražení povinného ručení v letošním roce. Zdražení však neproběhlo pro všechny řidiče stejně. Nejvíce se zdražení dotkne tzv. rizikových řidičů. Do této skupiny patří zejména mladí a nezkušení řidiči ve věku do 22 let a také řidiči ve větších městech, což platí především pro Prahu. Právě tito řidiči mají na svém “kontu” nejvíce nehod. Pojistné bude rovněž zvýšeno individuálně těm řidičům, kteří již způsobili jednu nebo více nehod. To znamená, že pojišťovny budou více udělovat tzv. malusy.

Zdražení povinného ručení se však netýká všech řidičů stejně a dokonce jsou i tací, kteří na povinném ručení dokonce zaplatí méně. To platí pro motorová vozidla s objemem do 1 250 ccm a nad 2 500 ccm.

Nepojištění řidiči - trvalý problém

I přes to, že povinné ručení je povinné ze zákona, stále existují řidiči, kteří povinné ručení sjednané nemají. Dle údajů pojišťoven se na českých vozovkách pohybuje cca 126 tisíc nepojištěných vozidel (1,66 procent vozidel registrovaných v ČR). V loňském roce nepojištění řidiči způsobili 3 105 nehod a celková škoda činila více jak jeden milion korun.

Kontrolou nepojištěných vozidel je pověřená Česká kancelář pojistitelů, která řidiče porušující zákon trestá udělením finanční pokuty v podobě zaplacení sankčního příspěvku.