Získejte nejlevnější povinné ručení
Porovnat povinné ručení
Porovnáváme nabídky těchto společností

Ke škodám na čelních sklech dochází nejčastěji na jaře

Právě jarní měsíce jsou “hlavní sezónou” poškozených či rozbitých čelních skel u vozidel. Důvodem jsou poškozené silnice a zbytky posypového materiálu, který na silnicích zůstává ještě několik týdnů po skončení zimy. I přes letošní mírnou zimu řeší pojišťovny tisíce případů poškozených čelních skel měsíčně.

Například Česká pojišťovna od listopadu 2013 až do poloviny března 2014 řešila celkem 12 294 pojistných událostí, přičemž průměrná škoda činila 8 500 korun. Česká pojišťovna zároveň uvádí, že každý den přijme v průměru 200 hlášení o poškozeném čelním skle.

Nejvíce rozbitých čelních skel připadá na jarní měsíce

Právě na jaře počet rozbitých čelních skel každým rokem vzroste. Důvodem je konec zimy, poškozené silnice a zbytky posypového materiálu. Stačí jeden malý kamínek, který odlítne od vozovky, a čelní sklo je rozbité. Někdy je možné poškozené čelní sklo opravit, většinou je však nutná výměna. Cena opravy či výměny se liší dle typu vozidla a míry poškození.

Velmi užitečné je proto pojištění čelního skla, které obvykle pojišťovny nabízí jako volitelné připojištění k povinnému ručení či k havarijnímu pojištění. Cena pojištění není vysoká a určitě se vyplatí. Pojištění se vztahuje na předměty odlétající od kol jiných vozidel i na srážku s ptákem. „Nutno podotknout, že toto připojištění lze sjednat nejen pro čelní sklo, ale motorista může mít pojištěna i všechna skla vozidla,“ vysvětluje Tomáš Kabele z Útvaru pojištění motorových vozidel v České pojišťovně.

Rekordem letošní zimy se může “pochlubit” autobus značky Beulas, jehož majiteli bylo vyplacené pojistné plnění ve výši 134 tisíc korun!

V některých případech lze čelní sklo opravit

Ne všechna poškození nutně znamenají výměnu čelního skla. Některá menší poškození lze opravit tzv. scelováním. „Vždy záleží na tom, o jaké konkrétní poškození se jedná. Motoristé mají možnost zvolit kromě výměny skla také jeho opravu scelením. Aby bylo možné poškození scelit, musí být prasklina mimo zorné pole řidiče, nesmí zasahovat do okrajů skla a její velikost by neměla překročit 8 až 10 centimetrů, “vysvětluje Petr Klas, ředitel Útvaru mobilních techniků v České pojišťovně.